KI’s Pedagogical Project Funding
The Committee for Higher Education annually announces funding for pedagogically oriented development projects.
Announcement 2025
- The application period for KI's educational project funding in 2025 is now closed.
Granted applications 2025
Title: Integrating Generative AI in Higher Education to Enhance Critical Thinking, Learning, and AI Preparedness.
Contact: Matthew Kirkham
Title: Utveckling av interprofessionell lärandeaktivitet för studenter med fokus på patientdelaktighet i akutmiljö.
Contact: Hanna Dubois
Title: Simulation-based teaching and learning statistics in educational programs
Contact: Nicola Orsini
Title: Moving Forward with ADHD in Medical Education- strategies for inclusive practices.
Contact: Anders Sondén
Title: Empowering Student Success: Implementing Peer-Led OSPE to Enhance Confidence and Motivation for Summative OSPE.
Contact: Catharina Hultgren
Granted applications 2024
Title: Learning with patients – patient involvement in campus based undergraduate education. .
Contact: Terese Stenfors
Title: Agenda 2030 och Hållbar hälsa i hälso- sjukvårdsutbildning - möjligheter och hinder ur ett pedagogiskt perspektiv.
Contact: Tobias Alfvén
Title: A 10-year evaluation of the impact of medical students’ degree project course.
Contact: Riitta Möller
Granted applications 2023
Title: Praktisk Utbildning med Multimedia Användning (PUMA) – för färdighetsträning och god tillförlitlighet inom logopedi.
Contact: Sofia Strömbergsson
Title: Perceptions of teaching and learning during implementation of team-based learning in the medical programme curriculum.
Contact: Anna Kiessling
Title: Är klinisk livehandledning hjälpsam och effektivt för att utveckla terapeutisk kompetens vid psykoterapiutbildning?
Contact: Sven Alfonsson
Title: 360-film - ett interaktivt digitalt verktyg för att träna kliniska scenarier i autentisk miljö
Contact: Anna Svenningsson
Title: Utveckling och implementering av instrument för bedömning av professionalism inom logopedi.
Contact: Joakim Körner Gustafsson
Granted applications 2022
Title: A learner-centred approach for incorporating virtual reality tools in the undergraduate curricula for dental and oral health students in Sweden, Belgium and New Zealand
Contact: Nagihan Bostanci
Title: Digital färdighetsträning för att öka läkarstudenters kliniska och professionella kompetens att genomföra suicidriskbedömning av barn och ungdomar.
Contact: Eva Serlachius
Title: Fit for purpose- implementing safe and respectful maternity care in midwifery education and practice.
Contact: Emilija Wilson
Title: Virtuella patienter i socialrobotisk plattform: hur tillvarata artificiell intelligens för att stärka interprofessionellt lärande inom vårdutbildningar
Contact: Ioannis Parodis